שלום

ברוכים הבאים. כאן עמוד הרשומות (פוסטים). העמוד הזה יכיל את הבלוג המשותף של הכותבים, מחשבות ותהיות והגיגים על כנענות, כנענים ושאר ירקות.
הפתיחה של עזרובעל נמצאת ממש כאן למטה, וגם עברה לשכון בעמוד 'אודות'.

כאן בת-אשרה, ואני שמחה ומברכת את כל מי שהגיע :)
בחרתי בשם הזה לכתיבה בעקבות האלה שאני עובדת איתה. היא בשבילי אם ואחות, הים עם הגלים המתנפצים של תל אביב והיערות של הכרמל וירושלים.

לפני זמן מה הלכתי למוזיאון ישראל לחלוק כבוד לאלות. והבנתי משהו- הסמליות שאני עובדת איתה כל כך הרבה זמן (עוד לפני שקראתי לעצמי פגאנית), של עץ וצמיחה וחיים, היא סמליות של האלה אשרה. ואיכשהו לעבוד עם אשרה מרגיש כמו לחזור הביתה.

גם מרגיש כמו להעיר מסורת ישנה ישנה. אם בני ישראל עבדו את האשרה, ואני צאצאית רחוקה שלהם (במיוחד כי בגלות יהדות נקבעה מאם לבת אז הקו המטריליניאלי נשמר), יש כאן משהו שמתחבר בצורה שורשית מאוד- אם לאלות אחרות התחברתי בגלל הסמליות שלהן, לאשרה אני מתחברת כי בפעם הראשונה בחיים שלי אני מרגישה שזאת האלה *שלי*, ומרגישה בצורה חיובית את המילה 'מסורת'. (וזאת מילה שסלדתי ממנה רוב חיי).

אני לא יודעת איפה נמצאים עמי כנען היום. אני כן יודעת שבשלב כלשהו, בני ישראל עבדו את אל ואת אשרה. אני יודעת גם שמי שכתבו את התנ"ך עשו עבודה עיקשת מאוד בלסלף ולהוציא כל תזכורת לאשרה, ושההלכה היהודית עשתה כל מה שביכולתה כדי להרחיק נשים מהפולחן. אז יהודיה אני כנראה כבר לא,  אבל השורשים זוכרים משהו אחר, פולחן אחר.

אני שואפת לחלוק כאן את הדרך שלי כפגאנית כנענית. נתראה בהמשך הדרך!

השאירו תגובתכם

