ברוכים אתם בביתי

לפני זמן מה קראתי ספר בשם The Circle Within, של כותבת מוכשרת בשם Dianne Sylvan. הספר מתייחס לפולחן היומיומי, ומצאתי בו הרבה השראה.

מה זה פולחן יומיומי בשבילי?

יש לי מזבח בבית, בחדר בבית שמתפקד כחדר יצירה שכזה. זה שולחן קטן שמצאתי, ולמרגלותיו כרית כדי שאוכל לשבת בנוחות. על השולחן יש ייצוגים של האלים שאני עובדת איתם (אשרה וכושר-וחסיס), וגם כל מיני חפצים אחרים שמזכירים לי את המהות שלהם בשבילי- צדפים ופסלון של עץ עבור אשרה, מפתח ברזל ועלי ומכתש בשביל כושר-וחסיס. בנוסף יש מחזיק לקטורת (קטורת מקל פשוטה, לרוב אני שומרת את ההתעסקות עם גחלים לטקסים מיוחדים).

altar

בשישי ושבת אני מדליקה קטורת, וקוראת לאלים שלי להיות ברוכים בביתי. כשאני שוטפת את הבית או מכינה אוכל, אני קוראת לפנים של בעלת-בתים (בעלת זה אחד הכינויים המקומיים של אשרה). כשאני מציירת או יוצרת משהו, אני קוראת לפני האמן של כושר וחסיס. כשנחה עלי הרוח, אני מתופפת ושרה מה שעולה לי לראש, ומדליקה נר עבור אשרה ועבור כושר וחסיס.
למראשות המיטה שלי שמתי צדף ומפתח, בשביל  לחשוב על האלים שלי לפני שאני הולכת לישון.

יש מסורות כנעניות ששואפות לקיים פולחן שמדמה את המקדשים הכנעניים. רוב העבודה של Tess Dawson היא כזאת- עמוסת הקפדה על פרטים, על טהרה, על לעשות דברים לפי הסדר ולפי הפרוטוקול. אני רואה דברים אחרת. אני מקיימת פולחן ביתי. וזה בסדר אם אני מאלתרת את הכל, וזה בסדר אם אין לי אבן לאפיס בדרום וחתיכת אדמה בצפון (או להיפך, לא זוכרת כרגע את הסימונים הטקסיים של טס). מה שחשוב עבורי זה לקרוא לכוחות הכבירים האלה, ולהזמין אותם להתממש בי ובביתי. אפשר לחשוב על זה ככה: אלה היא תדר של מהות מסויימת. כשאני עובדת עם המהות הזאת, אני מבססת אותה בחיים שלי. ובעיני עבודה פשוטה, יומיומית, משמעותית יותר לחיבור לאלים מאשר טקס אחד גדול אחת לכמה זמן.

השאירו תגובתכם

