ליל מרזח

היום בלילה יציינו אנשים ברחבי העולם את סאוון, ליל המכשפות.

זהו חג וויקאני במקורו, אבל מכיוון שחלק גדול מהקהילה הפגאנית הישראלית חוגג את חגיו לפי גלגל השנה הוויקאני, גם אני מציינת אותם, עם המשמעויות שלי.

 סאוון נחשב ללילה שבו 'הצעיף בין העולמות' הוא דק ביותר, וניתן ליצור קשר עם המתים וישויות אסטרליות למינהן. זה זמן לכשפים חזקים ולחיזוי עתידות.
מזכיר לי את ליל המרזח. מקושר בעיקרון לחורף, מרזח הוא סוג של חגיגה לכבוד המתים.

ולכן, יהי זה ליל מרזח.
הלילה אני אקרא לאמהות-אמותי. אמותי ממגנצה, פולין, ורוסיה הלבנה, ואמות-אמותי מקדם וכנען. ביתי עשיר בבישולים שהגיעו מארצות קרות (זמן לפטריות וגריסי פנינה) וטעמים מהארץ הזאת (זעתר וסומאק ושמן זית).
בליל מרזח שותים, הרבה (ומכאן בא הביטוי 'בית מרזח'). לא אשתה יותר מידי, אבל בירת 'כנען' כבר מתקררת לה במקרר.
שיהיו לכולנו סאוון מבורך. מי ייתן ורוחות האבות והאימהות ינחו אתכם בדרככם, ושהרפאים (אנשי השם, אנשי הגדולה של העבר) יתנו לכם עצות טובות מבעד לאוב.

2 מחשבות על “ליל מרזח

  1. שאלה: אין את מאייתת את המלה סאוון באנגלית? לפי האיות העברי קשה לדעת איך לבטא את השם. את אומרת שמוצא החג וויקאני – אני יודעת שהוא קלטי, ומכונה "האלווין", שמשמעותו "ליל הקדושים". איך את מסבירה את ההבדל הזה?

  2. סאוון מאויית Samhain, מבוטא Sowen. החג הוויקאני נקרא סאוון (למיטב ידיעתי לוח השנה הוויקאני זהה לזה הקלטי, אבל אני לא מומחית באף אחד מהם), בגרסא הנוצרית\מודרנית שלו הוא נקרא האלווין. בדומה לזה שהחג אימולג (Imbolc) שנחגג בפברואר הפך לגרסה הנוצרית של Candlemass.

השאירו תגובתכם

