על עליה לרגל

זמן קיץ. שיאו של התמוז מאחורינו, וטרם הגיע זמן אלול ויינו המשכר.

הזמזום היומיומי של עשיה מונדיינית, יש בו משהו מרגיע כל כך, מרדים. שפע זורם לו, אין על מה להתלונן. (לעיתים דברים מפעפעים אבל אני מתחמקת מהתמודדות), ויש כל כך הרבה צבעים מרהיבים לשקוע בהם שלמי יש זמן  לפתוח מגילות ישנות? לא לי.

ביקרתי לאחרונה חנות של חברה טובה, שמייבאת שלל פיסות חמדה פגאניות ופייתיות. המטרה העיקרית של הביקור היתה ציד קערה טיבטית- זה כלי שמוצא חן בעיני ואני נהנית מהתדר שלו. שוחחנו על הא ועל דא. היא סיפרה על מסעות 'עליה לרגל' שלה לגלסטונברי, ואני שמחתי בשבילה, וצחקנו על זה שאיזה מזל יש לי שהאלות שלי פה ואני לא צריכה לעלות על מטוס בשבילן.

אבל בעליה לרגל יש משהו משמעותי. זה מכוונן אותך. זה מכריח אותך להתעמת, להצהיר, לבחור, זה מכריח אותך לשלם כסף (השה לעולה של העת המודרנית) ולפנות זמן לצלול לתוך המסע.

הנה מטרה לעצמי. חופשת עליה לרגל. להתחיל בתל-דן, לעבור דרך הכרמל, עם עצירות טבילה בים, לעבוד מסביב ירושלים ולרדת כל הדרך ללכיש, אולי לתמנע, לערד.

תוכנית גדולה בשביל מישהי שקשה לה לפנות יום בלו"ז. אבל אני רוצה לגרום לזה לקרות. אולי זה מסע טוב לתשרי, ספטמבר. זה זמן חשבון הנפש שלי, וטוב לעשות אותו בחיק האלים. כפי שאמר העבר שלי- המלך בשדה, בואו ונצא.

4 מחשבות על “על עליה לרגל

  1. לבלר יקר, יום אחד בעוד 30 שנה, אתה תסתכל אחורה בכל המקומות שפסעת בהם בתום לב, ותראה שהשביל בו הלכת היטה שבילים אחרים ממסלולם. הזכרת לי כמה דברים שהיומיום השכיח ממני, חן חן.

השאירו תגובתכם

